Hardlopen in de herfst — tips om lekker te blijven lopen

hardlopen bij koud weer in de winter

Hardlopen bij koud weer

Hardlopen bij koud weer in de winter is niet altijd een pretje. De trainingen in dit seizoen zijn dan ook alleen weggelegd voor de echte doorzetter. Geen paniek! Met deze 12 tips blijf je deze winter vrolijk doorlopen en ga je fit het voorjaar in.

Looptips — Alles wat je wilt weten van hardlopen

Spoelen met koolhydraten maakt sneller op de 10 kilometer

Spoelen met koolhydraten maakt sneller

Marathonlopers consumeren tijdens een wedstrijd heel wat gelletjes met koolhydraten. Voor een 10 kilometer zou je denken dat dit niet nodig is, maar het verrassende is dat het gebruiken van een beetje koolhydraten wel helpt.

Hardloopkleding — wat trek je aan?

sport bh

Wat is een goede sport bh voor hardlopen?

Hardlopen is een intensieve sport, waarbij je borsten veel te verduren hebben. Maar welke ondersteuning heb jij nodig? Welke level is geschikt voor hardlopers? In dit artikel helpen wij je op weg.

Motivatie — Zo blijf je met plezier hardlopen

Hardlopen na de vakantie

Zo pak je het hardlopen na de vakantie weer op

Terug van vakantie. Het normale leven begint weer. Hardlopen is hier ook een onderdeel van. Super goed als je dit zo weer oppakt, maar houd rekening met een aantal dingen. Wij geven je een aantal tips, zodat je weer verantwoord en gemotiveerd kan genieten van je hardlooprondjes.

Hardloopaccessoires — onmisbare gadgets

hardloophandschoenen voor de winter

De beste hardloophandschoenen voor de winter

Goede hardloophandschoenen houden jouw training bij koud en guur weer plezierig. Je lijf merkt dat het buiten koud is en moet hard werken om je warm te maken. Je verliest veel lichaamswarmte via je handen. Daarom is het aan te raden om bij koude temperaturen handschoenen te dragen.
FlipBelt

FlipBelt heupband: De beste running belt

Deze populaire sport riem vervangt de hardloop armbanden en heuptassen. De FlipBelt is zo populair door zijn lichtgewicht en comfortabele pasvorm. Je voelt hem namelijk niet zitten tijdens het hardlopen en de spullen blijven goed op hun plek.
De beste drinksystemen voor hardlopers

De 13 beste drinksystemen voor hardlopers

Een drinksysteem is onmisbaar voor hardlopers. Met name bij intensieve of langdurige trainingen is het verstandig om goed gehydrateerd te blijven. Ben je op zoek naar een handige manier om water mee te nemen tijdens het hardlopen? Wij zochten de beste drinksystemen voor hardlopers voor je uit.

Beginnen met hardlopen — Zo ga je goed van start

warming-up voor hardlopen

De ultieme warming-up voor hardlopers

Voordat je gaat hardlopen, is het van belang je lichaam voor te bereiden op de inspanning die het gaat leveren. Dit doe je met een warming-up. Door de verhoogde hartslag zijn ook je hart en longen klaar voor de training of wedstrijd. Met deze warming-up van 15 tot 20 minuten ga je goed van start.
50 redenen om te beginnen met hardlopen

50 redenen om te beginnen met hardlopen

Hardlopen is dé sport om je conditie en fitheid te verbeteren. Heb je echter moeite om van de bank af te komen? De tijd van smoesjes is dan nu voorbij! Run Now geeft je 50 redenen waarom je vandaag nog zou moeten beginnen met hardlopen.

Tips & tricks voor een goede looptechniek

Hardlopen op hartslag

Hardlopen op hartslag

Veel hardlopers trainen op hartslag om meer uit een training te halen. Bijvoorbeeld om hun conditie te verbeteren. Maar hoe dat je dat precies? Lees waar je rekening mee moet houden.
Fartlek training

Breng variatie in je training met fartlek

Fartlek is een Zweeds woord voor snelheidsoefeningen of vaartspel. In tegenstelling tot tempo- en intervalwerk is fartlek ongestructureerd en wisselt het af tussen matige tot zware inspanningen met gemakkelijke inspanningen.
ademhaling bij hardlopen

Betere ademhaling bij het hardlopen

Een goede ademhaling bij het hardlopen is essentieel. Je hebt zuurstof nodig om goed te kunnen trainen. Hoe meer zuurstof, hoe beter je kan rennen en hoe minder energie dit kost.

Word sneller én sterker met deze oefeningen voor hardlopers

Gezonde voeding voor hardlopers

Wereld Pastadag

Wereld Pastadag

Hou jij ook zo van pasta? Op 25 oktober was het Wereld Pastadag. Ontdek waarom het eten van pasta zo gezond is voor jou als hardloper.
banaan

De kracht van de banaan

Wist je dat we in Nederland ruim 720 miljoen bananen per jaar eten? Een groot deel hiervan wordt gegeten door sporters. En dat is niet voor niets. Een banaan is makkelijk mee te nemen, snel te eten, goedkoop en super gezond. De suikers in de banaan geven jou als hardloper snelle energie.
Avocado's

Avocado’s, dé snack voor hardlopers

Avocado’s zijn een echte vitaminebom. Ze bevatten snelle koolhydraten, eiwitten en veel mineralen. De ideale snack voor hardlopers dus. Daarnaast verkleint het eten van avocado's de kans op hartziekten, een beroerte en het risico op darmkanker.