Browsing Category

Voeding

15 posts

Om goed te kunnen hardlopen, is gezonde en verantwoorde voeding essentieel. Eten en hardlopen kan voor hardlopers echter een flinke uitdaging zijn. Wat eet ik voor en na het hardlopen? Hoe voorkom ik maagklachten, een opgeblazen gevoel en steken? Kan ik hardlopen op een lege maag? Wil je gezond eten, maar heb je geen idee hoe? Lees dan dit uitgebreide artikel over gezond eten en hardlopen. Er zijn namelijk vele producten waarvan je wellicht niet beseft dat het helemaal niet zo gezond is. Zoals deze producten waar ongemerkt veel suiker in zit. Daarnaast vind je hier vele lekkere gezonde producten voor hardlopers. Wat dacht je van avocado, noten, zoete aardappel, peulvruchten of zelfs chocolade.  Tips en adviezen over voeding en hardlopen, die je helpen om fitter te worden en je prestaties te verbeteren.

Eten en hardlopen
Lees verder

Eten en hardlopen, een flinke uitdaging

Eten en hardlopen kan voor hardlopers een flinke uitdaging zijn. Wat eet ik voor en na het hardlopen? Hoe voorkom ik maagklachten, een opgeblazen gevoel en steken?
gezond eten
Lees verder

Gezond eten en hardlopen

Ben jij net begonnen met hardlopen? Goed bezig, hou vol! Wil je daarnaast ook nog gezond eten, maar heb je geen idee hoe? Lees dan snel verder. Er zijn vele producten waarvan je wellicht niet beseft dat het helemaal niet zo gezond is dan je dacht.
hardlopen op een lege maag
Lees verder

Kan je hardlopen op een lege maag?

Kan je hardlopen op een lege maag? Het antwoord is simpel of toch niet? Er zijn vele onderzoeken geweest op het gebied van nuchter trainen en daar komt geen eenduidig antwoord of advies uit.
Noten hardlopen
Lees verder

Noten, een gezonde snack voor hardlopers

Noten zijn een bron van vitaminen en mineralen. Ze bevatten onverzadigde vetzuren die een positief effect op je lichaam hebben. Zo beschermen ze je tegen bepaalde hart- en vaatziekten en verlagen het risico hierop.
Koffie niet verkeerd
Lees verder

Koffie niet verkeerd

Koffie heeft een positief effect op je sportprestaties. De cafeïne die erin zit verhoogt de prestatie aanzienlijk. Ideaal voor hardlopers dus.
zoete aardappel
Lees verder

De zoete aardappel: een knol vol met vitamines

De laatste jaren is de zoete aardappel, ook wel bataat genoemd, steeds populairder geworden en zelfs uitgegroeid tot superfood. De zoete aardappel is rijk aan antioxidanten, dat in je lichaam omgezet wordt in vitamine A.
Nationale Pindakaasdag
Lees verder

Nationale Pindakaasdag

Op 24 januari is het Nationale Pindakaasdag. Pindakaas is wereldwijd favoriet en vooral kinderen zijn fan. Wie is er niet groot mee geworden? Het is dan ook niet zo gek dat er een pindakaas dag in het leven is geroepen. Ook voor jou als hardloper past pindakaas prima in een gezond voedingspatroon.
Peulvruchten en hardlopen
Lees verder

Peulvruchten: Powerfood voor hardlopers

De mens eet al duizenden jaren bonen. En dat is niet voor niets! Het is super gezond, maar daarnaast ook een duurzame keuze. Peulvruchten zijn erg lekker, voedzaam en bevatten veel goede voedingsstoffen. Hierdoor passen ze in een gezond voedingsschema voor elke hardloper.
Volkoren producten en hardlopen
Lees verder

Eet volkoren!

Pasta komt veel voor in een hardlopersdieet. Wanneer je genoeg koolhydraten wil eten voor een intensieve training, is het eten van pasta of rijst een goede keuze. Maar kun je dan beter voor volkoren of witte pasta kiezen?
banaan
Lees verder

De kracht van de banaan

Wist je dat we in Nederland ruim 720 miljoen bananen per jaar eten? Een groot deel hiervan wordt gegeten door sporters. En dat is niet voor niets. Een banaan is makkelijk mee te nemen, snel te eten, goedkoop en super gezond. De suikers in de banaan geven jou als hardloper snelle energie.
Avocado's
Lees verder

Avocado’s, dé snack voor hardlopers

Avocado’s zijn een echte vitaminebom. Ze bevatten snelle koolhydraten, eiwitten en veel mineralen. De ideale snack voor hardlopers dus. Daarnaast verkleint het eten van avocado's de kans op hartziekten, een beroerte en het risico op darmkanker.