Browsing Category

Oefeningen

9 posts

Lichaamsgewicht oefeningen zijn voor hardlopers belangrijk om toe te voegen aan de training. Voor een optimaal hardloop resultaat én om blessures voor te zijn. Geen zorgen. Hiervoor hoef je niet gelijk het krachthonk van de sportschool in. Met de workouts op deze pagina – die je thuis of in de natuur kunt doen – versterk je jouw spieren in no-time. Ken je bijvoorbeeld de burpee al? Met één workout kun je meerdere spiergroepen tegelijkertijd trainen. Ideaal! Net zo effectief is planken. Ook deze yoga oefeningen zijn een goede aanvulling; voor je balans, fysieke en mentale gezondheid. Wil je gericht spiergroepen trainen? Voeg dan deze oefeningen voor je benen of voor je romp toe aan je training. Wil je een keer iets anders proberen? Deze trainingen met een springtouw of weerstandsband zijn superleuk en effectief! Veel plezier!

oefeningen in de natuur
Lees verder

10 oefeningen in de natuur voor naast het hardlopen

Wil je naast het hardlopen buiten oefeningen doen voor extra kracht? Een heel goed idee en geen probleem, de natuur gebruiken voor krachtoefeningen is oh zo simpel! Onderstaande oefeningen kan je zo toepassen tijdens je hardlooprondje.
Core stability
Lees verder

Core stability: Effectieve oefeningen om je romp te versterken

Voor een optimaal hardloop resultaat is het belangrijk om ook andere spiergroepen te trainen. Een krachtige core heeft een positief effect op de sportprestaties. Voeg deze lichaamsgewicht oefeningen toe aan je trainingen en versterk je romp in no-time.
Yoga en hardlopen
Lees verder

Yoga maakt je een betere hardloper

Yoga is goed voor je balans, fysieke en mentale gezondheid. Maar wist je ook dat het een goede aanvulling is op jouw hardlooptrainingen?
Planken hardlopen
Lees verder

5 redenen waarom je moet gaan planken

Lichaamsgewicht oefeningen zijn voor hardlopers ideaal om toe te voegen aan de training. Eén van de meest effectieve oefening die je kunt doen is planken. Met een relatief korte inspanning kun je grote resultaten boeken. Vijf redenen waarom ook jij moet gaan planken.
touwtje springen
Lees verder

Touwtje springen: nostalgie, populair en zeer effectief!

In, spin, de bocht gaat in… Ken je dit nog? Was jij als kind ook zo fan van touwtje springen op het schoolplein? Goed nieuws, je mag weer beginnen! Tegenwoordig is het een populaire en effectieve hoog interval training waarmee je het hele lichaam traint en calorieën verbrandt.
4 oefeningen voor super sterke benen
Lees verder

Been oefeningen: 3 workouts voor supersterke benen

Om sneller te worden met hardlopen en blessures voor te zijn, is het voor elke hardloper aan te raden om aan krachttraining te doen. Geen zorgen. Hiervoor hoef je niet gelijk het krachthonk van de sportschool in. Met deze spierversterkende been oefeningen - die je thuis kunt doen - heb je in no-time supersterke benen.
Weerstandsband trainingen
Lees verder

Effectieve oefeningen met de weerstandsband

Gemakkelijk op te bergen, leuk om te gebruiken en zeer effectief. Weerstandsbanden voegen afwisseling toe aan je trainingen. Voor een snelle warming-up of om de intensiteit van specifieke oefeningen te verhogen.
alternatieve trainingen
Lees verder

8 alternatieve trainingen voor in de winter

Kracht- of crosstraining is naast het hardlopen altijd aan te raden. Je traint dan ook andere spieren van je lichaam. Nu de dagen koud en guur worden, is het helemaal aantrekkelijk om wat vaker keer binnen te trainen. Acht alternatieve trainingen voor in de winter.
Burpees
Lees verder

Burpees: ideaal voor hardlopers!

De meeste hardlopers weten dat ze ook aan krachttraining zouden moeten doen om blessures te voorkomen. Helaas laten velen dit toch achterwege. Met één oefening kun je echter meerdere spiergroepen tegelijkertijd trainen. Ideaal! Maak kennis met de burpees.