Browsing Category

Looptechniek

8 posts

Tips om je looptechniek aanzienlijk te verbeteren. Of je nu net begint, of al een tijdje meeloopt. Je loopt prettiger, bespaart energie en voorkomt blessures. Een efficiënte loophouding is voor iedereen aan te raden. Pak je loopstijl en looptechniek aan met deze vijf tips. Leer wat de juiste hardloopcadans is voor jou. Of hoe je traint op hartslag om efficiënter te gaan hardlopen. Probeer deze effectieve tips om je looptechniek en daarmee snelheid te verbeteren.

Verbeter je loopstijl en looptechniek
Lees verder

Verbeter je loopstijl en looptechniek in 5 stappen

Of je nu net begint, of al een tijdje meeloopt. Een efficiënte loophouding is voor iedereen aan te raden. Je loopt prettiger, bespaart energie en voorkomt blessures. Pak daarom deze week je loopstijl en looptechniek aan met deze vijf tips.
cadans hardlopen
Lees verder

Hardlopen op de juiste cadans

Hoe is het met jouw cadans? Is je cadans te hoog, te laag of juist goed? Wat betekent hardlopen op de juiste cadans eigenlijk? 
Hardlopen op hartslag
Lees verder

Hardlopen op hartslag

Veel hardlopers trainen op hartslag om meer uit een training te halen. Bijvoorbeeld om hun conditie te verbeteren. Maar hoe dat je dat precies? Lees waar je rekening mee moet houden.
Sneller worden met hardlopen
Lees verder

Sneller hardlopen? Zeven tips voor snellere tijden

Loop je regelmatig hard, maar gaat het tempo niet omhoog? Of wil je een snellere tijd lopen op jouw favoriete afstand? Met deze zeven effective tips ga je sneller hardlopen. Het is nu de tijd om jezelf uit te dagen!
Focus op de finish
Lees verder

Focus op de finish

Focus tijdens het hardlopen op een punt in de verte en je gaat beter lopen. Door te staren naar een object in de verte lijkt de afstand korter, loop je sneller en voelt de inspanning minder zwaar.
taperen
Lees verder

Wat is taperen?

Taperen of tapering is de periode voor een grote hardloopwedstrijd - zoals een hele of halve marathon - waarin je alsmaar minder loopt. Het is een essentieel onderdeel van elk trainingsschema en zorgt ervoor dat je uitgerust en in topvorm aan de start verschijnt.
Fartlek training
Lees verder

Fartlek training. Wat is dat eigenlijk?

Fartlek is een Zweeds woord voor snelheidsoefeningen of vaartspel. In tegenstelling tot tempo- en intervalwerk is fartlek ongestructureerd en wisselt het af tussen matige tot zware inspanningen met gemakkelijke inspanningen.
Intervaltraining, zo ga je sneller hardlopen
Lees verder

Intervaltraining: Zo ga je sneller hardlopen

Intervaltraining is een zeer effectieve training om sneller te worden met hardlopen. Trainen op een wisselend tempo is veel effectiever dan alleen trainen op een constant tempo.